3 creatieve ideeën voor jouw bedrijfsfilm
Het maken van een bedrijfsfilm is populairder dan ooit. Deze trend heeft samen met het adverteren op social media een enorme opmars gemaakt. In plaats van ijlen lange teksten of presentaties komt een bedrijfsfilm wel aan interessant over op de kijkers. Een krachtige intro met een kort maar pakkend verhaal is de manier om jouw publiek aan te spreken. Wil jij jouw verhaal met kracht en passie overbrengen? Lees dan hieronder welke creatieve ideeën jou hiermee kunnen helpen.
Animatie over jouw product
Een animatievideo kan op een creatieve en informele manier een verhaal overbrengen. Bijvoorbeeld bepaalde veiligheidsregels in het magazijn, een samenvatting van een ALV of uitlegvideo aan voor nieuwe collega’s. De mogelijkheden zijn eindeloos. Ook werkt het goed om zware onderwerpen op een luchtige manier te vertellen. Hierdoor kan een animatie de lading op bepaalde onderwerpen een stukje wegnemen. Animaties zijn luchtig en doen denken aan je kindertijd, daarom is het dé manier om een verhaal op een leuke manier te vertellen.
Dronebeelden van jouw bedrijf
Vaak weten klanten helemaal niet wat voor een bedrijf achter een website of webshop zit. Daarom kan het erg leuk zijn om mensen een beeld te geven van het bedrijf. Dronebeelden geven een gaaf aanzicht vanuit de lucht op het bedrijf. Wat vaak wordt vergeten is dat een drone niet altijd voor buitengebruik is, maar ook voor binnen. Een drone kan van bovenaf een magazijn strak in beeld krijgen. Een bedrijf gespecialiseerd in videoproductie kan vaak goed overweg met deze beelden.
Jouw merk in een bedrijfsvideo
Een promotiefilm maken van jouw product of proces is tof, maar om merkbekendheid te creëren moet er een ander verhaal verteld worden. Een merk kan een behoorlijke impact maken, kijk bijvoorbeeld naar een Nike. Bepaalde zinnen of stijlen worden gelijk gekoppeld aan Nike, zonder dat het logo erbij staat. Dat is nou impact maken. Om een merk bekend te maken onder het publiek moet er een bepaalde stijl worden gebruik die altijd terugkomt en passend is bij jou merk. Zodat mensen die jouw logo niet zien, ook denken “Ah, daar heb je ……”. Een goede bedrijfsvideo over jouw merk kan impact maken.